Kursusest

DTI6001.DT Õppimine kõrgkoolis on Tallinna Ülikooli Digitehnoloogiate instituudi valdkonnapõhine üldpädevuste kujunemist toetav aine, mis kuulub informaatika, infoteaduse ning matemaatika, majandusmatemaatika ja andmeanalüüsi bakalaureuseõppe üleülikooliliste ainete moodulisse.

Õppeaine maht: 6 EAP

Õppeaine eesmärgid:

Kujundada valmisolek kõrgkoolis õppimiseks ja luua võimalused koostööks ja iseseisvaks õppimiseks läbi akadeemilise kirjutamise, infootsingu ja digipädevuste kujundamise. Toetada võimekust mõtestada digitaalsete tehnoloogiate rolli tänapäeva ühiskonnas.

Kursuse teemad:

  • Digipädevused: ülevaade õpikeskkondadest; sotsiaalmeedia roll õppimise toetajana; koostöökeskkonnad ja veebirakendused; ideekaardid, mõistekaardid ja infograafika; esitluste koostamine; digipädevuste hindamine; e-portfoolio.
  • Õpioskused: ülikooli õppekorraldus, õppimise planeerimine, ajajuhtimine, eksamiteks ja arvestusteks ettevalmistumine, välisõpingute võimalused.
  • Kirjalik- ja suuline eneseväljendusoskus: akadeemiliste tekstide liigid ja kirjutamise põhimõtted; teadusartikli struktuur ja sihipärane lugemine; akadeemilise teksti keel ja stiil; konspekteerimine; üliõpilastööde vormistamine; esinemine ja ettekannete tegemine.
  • Infootsing ja allikatele viitamine: infoallikate liigid; otsingumootorid ja päringute sõnastamine; teaduskirjanduse andmebaasid; allikate usaldusväärsuse hindamine; allikatele viitamine.
  • Digitehnoloogiad ja nende roll ühiskonnas: ülevaade instituudi akadeemilistest suundadest ja nende tegevusest; digitehnoloogiate seosed ülikooli fookusvaldkondadega.

Õpiväljundid:

Kursuse läbinu:

  • valdab õppetöös kasutatavaid õpikeskkondi ja oskab kasutada õppetegevust toetavaid tehnoloogiaid;
  • oskab luua korrektselt vormistatud akadeemilist teksti kasutades sobilikke infoallikaid;
  • oskab kasutada kriitilise mõtlemise, lugemise, kirjutamise meetodeid ja strateegiaid, analüüsida argumentide sisulist külge ning esitada oma seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult;
  • oskab enese õpinguid planeerida, end ja oma võimalusi analüüsida ning nendest lähtuvalt oma valikuid teha;
  • teab digitehnoloogiatega seotud teadus- ja arendustegevuse suundasid ning oskab arutleda digitehnoloogiate rakendusvõimaluste üle tänapäeva ühiskonnas.

Õppejõud:

Vastutav õppejõud: haridustehnoloogia dotsent Hans Põldoja, hans.poldoja@tlu.ee

Kaasõppejõud:

Täpsem info:

Päises kasutatud fotod: Piret Räni