DTI6001.DT Õppimine kõrgkoolis on Tallinna Ülikooli Digitehnoloogiate instituudi valdkonnapõhine üldpädevuste kujunemist toetav aine, mis kuulub informaatika, infoteaduse ning matemaatika, majandusmatemaatika ja andmeanalüüsi bakalaureuseõppe üleülikooliliste ainete moodulisse.
Õppeaine maht: 6 EAP
Õppeaine eesmärgid:
Kujundada valmisolek kõrgkoolis õppimiseks ja luua võimalused koostööks ja iseseisvaks õppimiseks läbi akadeemilise kirjutamise, infootsingu ja digipädevuste kujundamise. Toetada võimekust mõtestada digitaalsete tehnoloogiate rolli tänapäeva ühiskonnas.
Kursuse teemad:
- Digipädevused: ülevaade õpikeskkondadest; sotsiaalmeedia roll õppimise toetajana; koostöökeskkonnad ja veebirakendused; ideekaardid, mõistekaardid ja infograafika; esitluste koostamine; digipädevuste hindamine; e-portfoolio.
- Õpioskused: ülikooli õppekorraldus, õppimise planeerimine, ajajuhtimine, eksamiteks ja arvestusteks ettevalmistumine, välisõpingute võimalused.
- Kirjalik- ja suuline eneseväljendusoskus: akadeemiliste tekstide liigid ja kirjutamise põhimõtted; teadusartikli struktuur ja sihipärane lugemine; akadeemilise teksti keel ja stiil; konspekteerimine; üliõpilastööde vormistamine; esinemine ja ettekannete tegemine.
- Infootsing ja allikatele viitamine: infoallikate liigid; otsingumootorid ja päringute sõnastamine; teaduskirjanduse andmebaasid; allikate usaldusväärsuse hindamine; allikatele viitamine.
- Digitehnoloogiad ja nende roll ühiskonnas: ülevaade instituudi akadeemilistest suundadest ja nende tegevusest; digitehnoloogiate seosed ülikooli fookusvaldkondadega.
Õpiväljundid:
Kursuse läbinu:
- valdab õppetöös kasutatavaid õpikeskkondi ja oskab kasutada õppetegevust toetavaid tehnoloogiaid;
- oskab luua korrektselt vormistatud akadeemilist teksti kasutades sobilikke infoallikaid;
- oskab kasutada kriitilise mõtlemise, lugemise, kirjutamise meetodeid ja strateegiaid, analüüsida argumentide sisulist külge ning esitada oma seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult;
- oskab enese õpinguid planeerida, end ja oma võimalusi analüüsida ning nendest lähtuvalt oma valikuid teha;
- teab digitehnoloogiatega seotud teadus- ja arendustegevuse suundasid ning oskab arutleda digitehnoloogiate rakendusvõimaluste üle tänapäeva ühiskonnas.
Õppejõud:
Vastutav õppejõud: haridustehnoloogia dotsent Hans Põldoja, hans.poldoja@tlu.ee
Kaasõppejõud:
- nooremteadur Kais Allkivi-Metsoja
- analüütik Kaisa Norak
- professor Peeter Normak
- infoteaduse professor Sirje Virkus
- arvutitunnetuse lektor Mati Mõttus
- matemaatika lektor Anna Šeletski
- analüütik Priit Tammets
- haridustehnoloogia lektor Kaire Kollom (Haridusteaduste instituut)
- andmeanalüüsi lektor Triinu Jesmin
- nooremteadur Linda Helene Sillat
- digivaldkonna ettevõttekoostöö koordinaator Merily Müürsepp
- õppenõustaja ja -spetsialist Helen Kuldkepp
Täpsem info:
Päises kasutatud fotod: Piret Räni